dimarts, 24 de novembre del 2015

Flipped Classroom

El concepte de Flipped Classroom és una metodologia innovadora que trenca amb els esquemes de l'escola tradicional. Consisteix en treballar la teoria a casa i els deures, dubtes i treballs es realitzen a l'aula, tot capgirant el mètode actual.
En aquesta metodologia, el mestre és més conscient de la comprensió de l'alumne, es pot comunicar més amb els alumnes i aquests amb els seus iguals. Permet, també, un aprenentatge més individual, així com el compromís dels estudiants amb el seu propi aprenentatge. 
L'estructura consisteix en:
  1. Selecció del material o contingut: part teòrica que l'alumne veu a casa, que no cal que hagi estat creat pel mateix professor, sinó que poden ser materials trobats en línia.
  2. Visualització del material per part de l'alumne des de qualsevol lloc i moment.
  3. Resolució de dubtes a l'aula, que es pot fer de forma grupal o bidireccional, afavorint l'aprenentatge cooperatiu i col·laboratori.


 La figura del professor és exterior ja que és un suport o guia, perquè acompanya a l'alumne amb el seu aprenentatge. 
D'aquesta forma, creiem que gràcies a aquesta metodologia són més eficients i estan més motivats gràcies a la confiança i responsabilitat que es diposita en ells. 
Els materials poden ser molt diversos, des de aparells electrònics, llibres fins a storytellings.
Aquest mètode pedagògic ens permet introduir al món multimodal als nen, i també crea un espai o aula més relaxada que afavoreix l'aprenentatge de cada alumne. 

Tot i així, depèn del nivell en què es troba l'alumne hi haurà una sèrie de dificultats a l'hora d'utilitzar aquesta nova metodologia, ja que a les primeres edats no es treballa cap matèria, ni concepte. La seva educació gira entorn a l'aprenentatge d'hàbits i serà més difícil poder utilitzar aquesta nova metodologia.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada