L’aprenentatge a través de l’ús de dispositius mòbils connectats a internet, està començant a obrir noves possibilitats i reptes en l’àmbit educatiu.
Els resultats gràcies a aquest aparells són més satisfactoris. Ja que, ens possibilita aprendre en qualsevol moment i lloc. A més, ofereix una major col·laboració entre els estudiants i una contextualització més profunda d’aprenentatge.
Com a docents és fantàstic poder dissenyar experiències educatives fora del aula. Però hem de tenir en compte que quan programem una experiència educativa amb dispositius mòbils, hem de pensar en projectes grupals que facilitin la col·laboració entre els estudiants. Al situar l’aprenentatge en altres entorns i espais es creen situacions i reptes per a que l’alumnat pugui crear coneixement cercant la solució a aquests problemes en escenaris reals. Aquest professor ha de tenir principalment sentit comú amb els dispositius ‘’quan de temps i per a què s’utilitzen’’ i donar als seus alumnes una formació inicial.
Aquests professors que utilitzen els dispositius mòbils poden estar més tranquils ja que, a Catalunya el consell escolar dóna recolzament a l’ús de telèfons mòbils a les aules. Però encara l’educació té molts reptes a l’hora d’integrar amb normalitat l’aprenentatge i activitat a l’aula mitjançant aquests dispositius.
Aquesta nova iniciativa pot generar un canvi radical en el procés educatiu, ja que, no es tracta només de saber ensenyar o fer comprendre una matèria, sinó de conviure amb la tecnologia com una eina per les tasques quotidianes, fomentant la investigació i l'autoaprenentatge en l'estudiant.
A continuació, us presentem el mapa conceptual que hem realitzat sobre diferents idees de com explotar les DDMM a l'aula. I quins són els seus avantatges a l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada